Data TCO 2019/2020

Datum Locatie Onderwerp
6/2/19 Oostwold Airport TCO XL
26/3/19 Museum Slag bij Heiligerlee Trends in Toerisme

25/6/19

Rondvaartboot Dekker
opstap Projectbureau Blauwestad - Havenkwartier
Excursie Oldambtmeer/Blauwestad
door René Perton
24/9/19 Ntb Suggestie: Leefstijlvinder.nl
28/1/20 Ntb TCO XL

Tijdstip 19:30 tot 21:30 (of zo lang het gezellig is)  



TCO-lid worden?

Heb je een toeristisch-recreatief bedrijf in Oldambt of heb je een andere betrokkenheid bij de sector? Dan kan je voor 30 euro (7,50 per keer voor de catering) per lid worden van het TCO.

 

Een lidmaatschap betreft een jaar, is gekoppeld aan een bedrijf en geldt voor maximaal 2 (aan het betreffende bedrijf verbonden) personen. 

 

Stuur een mailtje naar info@marketingoldambt.nl en vermeld je bedrijfsnaam en maximaal 2 namen.

 

Hiernaast zie wie er allemaal al lid is van het TCO.


Leden TCO

  1. B&B De Witte Wolk
  2. B&B Garstvrij
  3. Blauwestadhoeve
  4. Boerderijwinkel Molema
  5. Brasserie Old School
  6. Café Twee Oldambten
  7. Camping Houwingaheerd
  8. De Graanrepubliek
  9. De Leeuwenborg
  10. De Olde Stoeve
  11. Di VETRO glaskunst
  12. Fontana Resort Bad Nieuweschans
  13. Galerie de Groninger Kroon
  14. Galerie Waarkunst
  15. Gasterij Smits
  16. Gemeente Oldambt
  17. Heerlijke Streken
  18. Hoeve Ceres
  19. Hotel Resort Landgoed Westerlee
  20. Jachthaven Reiderhaven
  21. Kostverloren 11
  22. Marketing Oldambt
  23. Musea Heiligerlee
  24. Museum Stoomgemaal
  25. Oostwold Airport
  26. Partycentrum Finnewold
  27. Paviljoen de Waternimf
  28. Pieter Dekker Rondvaarten
  29. Pitch & Putt Huninga's Heem
  30. Projectbureau Blauwestad
  31. Wadloper
  32. Camping De Bouwte
  33. Zeilschool en Bootverhuur Blauwestad
  34. Zelfmakerij

Toeristisch Café Oldambt

4 x per jaar organiseert Marketing Oldambt het Toeristisch Café Oldambt (TCO). Hier treffen ondernemers, wethouder, ambtenaren, Marketing Oldambt en andere bij de sector betrokkenen elkaar in een informele setting.

 

Met een bescheiden inhoudelijk onderdeel als aanleiding (wat ieder TCO-lid kan/mag aandragen en/of verzorgen),  treffen we elkaar op wisselende toeristisch locaties in Oldambt om een drankje met elkaar te drinken elkaar te inspireren, kennis uit te wisselen, elkaar te leren kennen of gewoon even te geinen.


TCO 26 maart

26 maart vond het 2e Toeristisch Café Oldambt (TCO) plaats. Deze keer waren zo’n 30 deelnemers te gast bij Museum Slag bij Heiligerlee. Na een hartelijk welkomstwoord door Anne Marie Knottnerus en een korte inleiding over het museum door Joost van Lingen, presenteerde Thijs Huisman (Zeilschool en Bootverhuur Blauwestad) de trends in onze sector. 

 

Over Instagramability en festivalisering van je product. Over het zoeken naar nieuwe businessmodellen door blurring en dat luxe en comfort de nieuwe standaard is. In de komende jaren wordt een enorme groei van het inkomend toerisme in Nederland verwacht; wat gaan we daarmee doen? Websites moeten in de eerste plaats geschikt zijn voor mobiel-gebruik, omdat ruim tussen 60% en 80% van de websites tegenwoordig worden benaderd vanaf een smartphone of tablet. De gast wordt gemiddeld ouder en gezinnen worden kleiner. Duurzaam is de gewoon, we spreken nu over Puurzaam; van de streek, met een verhaal, authentiek….

 

Kortom, er gebeurt van alles om ons heen waar we als toeristisch ondernemer iets mee kunnen of zelfs moeten wanneer we de komende jaren succes willen blijven. Thijs illustreerde de manier waarop je dat zou kunnen doen, met voorbeelden van de aanwezige ondernemers. Om nog wat meer vingeroefening te bieden, hebben de aanwezigen elkaar in groepen voorzien van advies over hoe met deze trends en ontwikkelingen om te kunnen springen.

 

 

Al met al een succesvol TCO waarin we elkaar weer wat beter hebben leren kennen, plannetjes hebben gemaakt en zaken informeel hebben kunnen bespreken. En natuurlijk ook gewoon gezellig hebben gehad… Het is uiteindelijk wel een café 😉